Redactie gemeentebericht 0 reactie(s) do 15 januari 2015, 11:56

5812 deelnemers aan Burgernet in gemeente Barneveld

GEMEENTE BARNEVELD – Burgernet is een uniek samenwerkingsverband tussen burgers, gemeente, openbaar ministerie en politie om de veiligheid in de woon- en werkomgeving te bevorderen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een telefonisch netwerk van inwoners en medewerkers van bedrijven uit de gemeente. De centralist van de meldkamer van de politie start, na een melding van bijvoorbeeld een inbraak of een vermist kind, een Burgernetactie. Dit gebeurt op basis van een goed signalement. Burgernetdeelnemers krijgen een ingesproken bericht via de (mobiele) telefoon of een tekstbericht per SMS met het verzoek uit te kijken naar een duidelijk omschreven persoon of voertuig.

 

Daarnaast worden door medewerkers van Bureau Burgernet Gelderland zgn. alerteringsberichten per e-mail verstuurd naar deelnemers van Burgernet ten behoeve van opsporing en preventie.

 

In 2014 zijn er in de gemeente Barneveld 21 Burgernetacties uitgezet, 2 algemene e-mail alerts en 149 e-mailalerts over woninginbraken.

 

Doet u mee met Burgernet?

Veel inwoners gingen u al voor als deelnemer van Burgernet. Wilt u meer weten over Burgernet of u aanmelden? Kijk dan op www.burgernet.nl. Aanmelden kan ook door contact op te nemen met Bureau Burgernet Gelderland Midden via T (026) 3763136 (tijdens kantooruren).

Deel dit artikel

Reacties

Reageren is uitgeschakeld.

Ook interessant

Weersverwachting Barneveld

Volg ons

Volg ons